Miłoszyce, dnia 3 sierpnia 2023 r.
Porządek Zebrania Rady Parafialnej
SPRAWY PILNE
- Wyjaśnienie spraw projektowych dotychczas rozpoczętych w tym „Polskiego Ładu” – PONOWNY WNIOSEK
- Problem drewnojadów na strychu plebanii, kontynuacji remontu, czyszczenia piwnicy
- Problem opaski betonowej wokół plebanii
- Kwestia uporządkowania starych dokumentów na strychu plebanii
- Sprawa Dożynek Parafialnych (p. Robert Jadczak; radny i sołtys Miłoszyc)
- Wolne wnioski
UCZESTNICY SPOTKANIA
potwierdzający poruszone problemy i poniższe sprawozdanie
- Piotr Śmigielski – Proboszcz Parafii
- Mariusz Kołakowski – radny parafialny, Dyrektor SP
- Witold Pająk – zajmujący się opieką kościoła
- Barbara Krawczyk– zarządca nieruchomościami
- Krzysztof Krawczyk – Szafarz NS
- Zbigniew Banaś – radny parafialny zajmujący się inwestycjami
- Robert Jadczak – Sołtys Miłoszyc
- Grzegorz Telatyński – Sołtys z Dziupliny
- Julian Kozłowski – radny parafialny
SPRAWOZDANIE
Niestety, ale wniosek złożony przez naszą parafię za pośrednictwem Urzędu Miasta i Gminy w Jelczu-Laskowicach w ramach programu „Polski Ład” został rozpatrzony negatywnie. Uruchomiona została druga edycja, w ramach której można także pozyskać 98% dotacji, przy 2% wkładzie własnym gminy. Termin składania wniosków upływa 16 sierpnia. Na podstawie poprzedniego wniosku, w którym uwzględniono prace dotyczące ołtarza głównego, empory organowej, ambony, figury Matki Boskiej oraz konfesjonałów zostanie sporządzony kolejny i uzupełniony o renowację chrzcielnicy, a następnie złożony do Urzędu Miasta i Gminy w Jelczu-Laskowicach.
W najbliższym czasie spotkają się Pan Szarejko i Pan Mikołajczak i po dokonaniu odwiertów geologicznych przy kościele ustalą jak ma być skorygowany przygotowany przez Pana Mikołajczaka i zatrudnianych przez niego ludzi projekt dotyczący odwodnienia przy kościele i wykonania chodnika wokół. Obecnie zaproponowane rozwiązanie nie może być realizowane, ponieważ w perspektywie dłuższego czasu może być szkodliwe dla budynku kościoła.
Na 20 sierpnia zostały zaplanowane dożynki parafialne. Dziękczynna Msza Św. zostanie odprawiona o godz. 13.00. Po uroczystej Mszy Św. na parkingu przed kościołem odbędzie się festyn dożynkowy. Dochód z tego przedsięwzięcia zostanie przeznaczony na potrzeby remontowe parafii. Osoby chętne do wsparcia i współorganizowania festynu (np. upieczenia ciasta, grillowania kiełbasek, przekazania lokalnych przysmaków i sprzedaży tych specjałów w czasie trwania festynu itp.) są proszone o kontakt z sołtysami Dziupliny i Miłoszyc lub z członkami rad sołeckich. W trakcie festynu będzie można nabyć za dobrowolną ofiarę tzw. cegiełkę archiwalne rzeczy m. in. po księdzu Witoldzie Gliszczyńskim, które zostały znalezione na strychu i w pomieszczeniach gospodarczych przy plebani.
Została uporządkowana część dokumentacji znalezionej na strychu plebani. Po kompleksowym zabezpieczaniu tych materiałów będą one umieszczone w archiwum parafialnym, które zostanie umiejscowione na najwyższej kondygnacji plebani. Będą tam trafiały także inne archiwalne dokumenty parafialne.
Trwają prace remontowe na plebani. Ze względu na pojawienie się drewnojadów, kołatków i innych robaków i zniszczenia części starej podłogi, więźby i schodów, a także stan techniczny niektórych pomieszczeń konieczna jest kontynuacja prac rozpoczętych przez poprzedniego proboszcza. Biorąc pod uwagę pojawiającą się na plebani wilgoć, zostanie zbita opaska betonowa wokół tego budynku. Konieczne jest także zbicie zawilgoconych tynków i uporządkowanie piwnicy oraz naturalne osuszenie ścian plebani.
Koszt utrzymania cmentarza (wywozu śmieci, utrzymania zieleni w tym drzewostanu, prac porządkowych itp.) nie bilansuje się z przychodami. Niestety, ale obecnie nie wszyscy uiszczają opłaty przyjęte w cmentarnym cenniku. Należy zastanowić się nad tym jakie prace zostaną wykonane na cmentarzu, co zostanie zakupione i jak ma wyglądać inwentaryzacja cmentarza i jaka firma ją wykona.
Protokołował Mariusz KOŁAKOWSKI